Funkcje

Unikanie trudnych klientów

Unikanie trudnych klientów

Zaniżanie oceny sprzedaży

Platforma sprzedażowa allegro posługuje się trzema miarami oceny sprzedaży: zgodność produktu z opisem, obsługa klienta oraz koszty wysyłki. Sprzedawca ani obsługa serwisu nie mają wpływu na treści jakie publikują klienci na kontach sprzedawców. Zdarzają się tacy klienci, którzy niestety sztucznie zaniżają bardzo ważną ocenę sprzedaży. Często jest to wynikiem niedoczytania opisu aukcji, pomyłki czy wygórowanych wymagań.

Skutki niskiej oceny

Allegro w pierwszej kolejności publikuje oferty sprzedawców z najlepszymi ocenami. Jeżeli dużo klientów zaniży ten współczynnik, to może się to wiązać ze spadkiem sprzedaży. W związku z tym liczba komentarzy i oceny są najważniejszym czynnikiem w pozycjonowaniu oferty na allegro.

Jak zwiększyć widoczność ofert?

AleAsystent.pl daje możliwość zbierania danych o trudnych klientach. Sprzedawcy anonimowo udostępniają swoją bazę klientów z czarnej listy. Asystent sprawdza tą bazę i liczy u ilu osób klient jest zablokowany. Dzięki temu możesz określić kryteria według których Twoja czarna lista będzie uzupełniana. System automatycznie dodaje klientów do czarnej listy. Są to osoby, które otwierają dużo dyskusji, zaniżają ocenę lub dają dużo negatywnych komentarzy.

Funkcje możesz włączyć w ustawieniach zaznaczając odpowiednie opcje.

Lista trudnych klientów dostępna jest w zakładce Trudni klienci, gdzie możesz przeglądać wpisy i dodawać opinię.

Dzięki włączeniu tej funkcji zostaniesz poinformowany o zakupie dokonanym przez trudnego klienta. Będziesz mógł odpowiednio zadbać o obsługę, co pozwoli utrzymać wysoką ocenę sprzedaży i poprawi widoczność Twoich ofert na Allegro.